fredag 15. januar 2016

ReDesign av Spisestuebord og Vitrineskap

En hygelig og herlig dame tok kontakt med oss. Hun lurte på om vi kunne pusse opp et stort Vitrineskap og Spisestuebordet hennes.

Hun hadde pusset opp resten av stua, så disse møblene ble så feil i fargen nå.

OG ikke oppdrag er for stort eller lite for Hjertehjort :)


Slik så skapet ut etter demontering og pussing. Mahogny skulle nå bli byttet ut med lysere toner!

 Her er tilhørende spisestuebord som er pusset ned og siden grunnet.


Pga speilen i bakveggen på skapet ble det en del maskeringsjobb. 
På dørene var det laget en så enkel patent at man kunne ta ut glassene helt uproblematisk!

Også skapet ble grunnet og siden malt i en beige farge som heter Soft Stone. 
Jeg brukte Nordsjø sin Ambience Superfinish i 40 glans. 
Denne malingen flyter helt fantastisk godt ut og er lett å legge med både rull og pensel.


På bordbeina la jeg Mineral maling fra Liberon (Bloom) i fargen Kvarts.
Dette gir et organisk og ruglete utseende.
På toppen av dette brukte jeg Perlemorfinish for glans! 

Det samme gjorde jeg i speilene på skapdørene på underdelen!


Jeg byttet også ut håndtakene med krystallknotter.

Før og etter!





Bordet ble veldig elegant med de skinnende beina. 
Alt matcher tapeten i bakgrunnen perfekt, da dette var utgangspunktet for fargevalg på malingen.

Vi kan også gjøre slike oppdrag for deg!

Kontakt oss på
mail: aina@hjertehjort.no
tlf: 91 56 53 25

Sjekk ut hjemmesiden vår

Følg oss på 
og 

Hilsen Aina/Hjertehjort


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar