fredag 2. oktober 2015

Fra Furu til Rustikk!

En hyggelig dame kom til oss og spurte om vi kunne gjør noe med denne skjenken. 

Den var perfekt i stua, men fargen var helt feil i forhold til alt det andre som hadde blitt pusset opp gjennom årenes løp.


Jeg startet med å pusse den ned lett etter å ha demontert skapdører, tatt ut skuffer og fjernet håndtak.

Jeg sparklet så igjen alle hullene etter håndtakene siden de originale ikke skulle brukes.


Etter å ha blitt grunnet med heftgrunn ble den malt i Industriell Grå i 40 glans.
 Malingen er Superfinish fra Nordsjø-maling.

Jeg boret nye hull til knotter.
 På skuffene la jeg så en tapet med motiv av gamle postkort! 
For å forsegle tapeten la jeg på gulvlakk på toppen slik at det tåler å brukes/vaskes.

Så monterte jeg nye knotter og skrudde på igjen skapdører og satte på plass skuffer.






 Uttrykket er veldig annerledes enn utgangspunktet!


 Dette er et oppdrag vi også tar for deg!!!

Mail: aina@hjertehjort.no for forepørsel:)

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar