mandag 24. november 2014

Barnestoler trenger ikke å være kjipe!!!

Vi fikk en henvendelser fra ei som hadde en standard barnestol. Hun syntes den var så kjedelig og la en demper på kjøkkenet da resten var ganske fargerikt.

Hun spurte om vi kunne gjøre noe med den, og det er jo klart!! "Bare kom med den du"!- sa jeg!

Så gikk jeg igang!



Først måtte den demonteres. Så tok jeg den med en tur ut så den ble pusset og mattet ned litt.

Igjen var det frem med grunningen. Her var det 7 små deler, og jeg ønsket å lage en fargeklatt!
Så det ble 7 ulike farger!


Jeg malte alt 2 strøk, noen av fargene trengte 3 strøk.
Tilslutt overflatebehandlet jeg det med gulvlakk.
Da er det slitesterkt med tanke på at det er barn som skal bruke denne. Og den kan vaskes og skrubbes (for de kan trenges en gang innimellom)!

En annen ting som er fint med samme lakk over alle delene er at her hadde jeg brukt 7 ulike farger.
Også 7 ulike malingsbokser som hver hadde litt ulike glansgrader.
Da dette er et lite møbel blir det med ro i det om alle glansgradene får være like!

SÅ var det bare MONTERINGEN igjen.... 
Men, det gikk. 


Det kom ei lita frøken tassende inn her fredag ettermiddag sammen med storesøster og mamma! 
"Se, der er stolen min" ropte hun oppglødd! 

Sånt varmer hjertene til Hjertehjort <3

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar