mandag 24. november 2014

Fra standard furuhylle til SUPERFIN hylle!

Jeg fikk et oppdrag om å ReDesigne en standard furu bokhylle om til noe som kunne passe på et barnerom til en jente.
Det er et gøyalt oppdrag som har masse potensiale.
Kunden ville at den skulle være kul, og samtidig passe på rommet etterhvert som årene går.

 Slik så hyllen ut når den kom til oss.


Jeg gikk igang med å sparkle bakveggen da jeg ble enig med kunden om å legge tapet på den.
Dette gjorde jeg i 2 omganger og pusset det deretter glatt.

Jeg la også et strøk med kvistlakk på resten av hyllen.


 
Etter dette grunnet jeg bokhyllen før jeg malte den med et strøk lyserosa! Dette gjorde jeg også på bakveggen.

 Selv om det skal tapet på er det lurt å male flaten den skal på i en tilnærmet lik farge som tapeten. 
Om treverket skulle ekspandere slik at tapeten strekker seg og det blir en glippe mellom skjøtene vil det ikke være veldig synlig. 
Om det er furufarget derimot vil det synes veldig godt. 

Hyllene malte jeg 4 ulike farger.
Lyserosa som resten av hyllen, en dus lillafarge, en knallrosa (Barbie) og en knallgrønn (Gress).
Dette ble fine kontraster, men samtidig matcher de fargene i tapeten.

Overflaten på alle hyllene behandlet jeg med Gulvlakk slik at det blir ekstra slitesterkt siden det skal inn på et barnerom.


Tapeten la jeg på til slutt, på samme måte som om det var en vegg.

 
Her er ferdig ReDesignet hylle fra Hjertehjort!
Det er ei søt lita frøken som kan fylle hyllen på rommet med bøker og leker! <3

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar