tirsdag 18. november 2014

Skjenk deg en SKJENK!

Jeg fikk en melding på FB av en bekjent at hun hadde et gammelt skap nede i kjelleren som var litt sånn retro. Så tenkte hun at det kanskje passet meg!

Og DET ville jeg gjerne ha!
Jeg elsket det!

Jeg fikk hyret min snille nabo som har henger. 
For ferske som vi i Hjertehjort er i gamet så har vi ingen varebil, heller ikke bil med hengerfeste, eller henger for den saks skyld!

Vi fikk lempet dette store skapet opp en smal kjellertrapp, og ut på hengeren....
Hallois! Dagens treningsøkt! 


Etter å ha inspisert det nærmere hjemme så jeg at det dessverre var ganske skadet i hele den nederste delen. 
Dette var veldig synd siden det er så UTROLIG tøft møbel!

MEN, det var bare å skru den øvre delen av den nederste, og vips så hadde jeg reddet halvparten iallefall!!!

Jeg vasket og grunnet skap og hyller.
Så fant jeg frem nye ben siden de gamle ikke var mulig å bytte de eksisterende over til den øvre delen. 
Disse beina var opprinnelig hvite, men ble nå spraylakket i MINTGRØNN sammen med deler av hyllene.

Jeg malte så skapet i sort, og det samme gjorde jeg med deler av hyllene.

Etter at alt hadde tørket tapetserte jeg frontene på skapene, nede i skuffene og på noen av frontene av skuffene.

Alt av tapetserte overflater er lakket med gulvlakk.

Jeg ønsket at det skulle være et humoristisk og KULT møbel med litt EDGE!

Her er ENDELIG resultat!


Skikkelig Retro, Skikkelig Tøft!

DENNE HAR NÅ FÅTT NYTT HJEM, OG NYE VENNER <3

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar