torsdag 22. januar 2015

50's Nattbord! Yes!

Vi på Hjertehjort elsker RETRO møbler. 
En kunde ønsker dette fikset opp- 
og dette nattbordet er et slikt møbel som er fantastisk å jobbe med!

Det var lyseblått og litt slitt når det kom til oss.
Det hadde tidligere vært malt i gult, noe man så etter at man åpnet døren og kikket inni.

Det trengte litt kjærlighet for å blomstre igjen!


 Det ble en runde med pussemaskin for å matte det ned, slik at jeg kunne grunne det og starte på nytt.

 

Kunden som eier nattbordet ønsket det enkelt i hvitt og grått, og gjerne med tapet. 
Men den skulle helst ikke dekke hele døren.

Det ble malt i høyglanset hvit.

Jeg fant en egnet taper med stort mønster som jeg klippet ut og limte på med tapetlim.
Jeg la også tapet i skuffen.

På toppen av alt dette tok jeg gulvlakk for å forsegle dette ordentlig.

Vi synes stilen på tapeten matcher bra med nattbordet.

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar