mandag 21. september 2015

Vil du være med på SAFARI?

Vi fikk gå på skattejakt i et hus, og dette var et av de møblene vi tok med oss.

Utganspunktet var ikke all verdens, men allikevel tenke vi at det har potensiale.


Første skritt var å pusse den matt.

Jeg fjernet håndtakene helt, og hev dem i søpla!

Så grunnet jeg alle delene med heftgrunn.

Jeg valgte å male møblene i en Mørk Grå farge, med glansgrad 5.


Tapeten er også matt, og har samme farge på dyrene som fargen på malingen.

Det er en perfekt match!

Istedenfor å sparkle igjen hullene til knottene valgte jeg å ha DOBBELT opp med knotter på skuffene! 

Det skaper mer liv, og jeg synes det passer på et møbel som har et litt lekent tema.


Tapeten la jeg utenpå og nedi skuffer og på toppen av selve kommoden.

Siste hånd på verket er å gå over tapeten med gulvlakk.
Her har jeg da valgt matt gulvlakk slik at det ikke ødelegger tapetens uttrykk.


En reise gjennom savannen! 

Malingen jeg har brukt er:
Lady Interiør Supreme Finish Matt

Tapeten er fra:
Storeys- Everybody Bonjour

Kan kjøpes hos Maleriet Fargehandel i Hønefoss! 

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar