torsdag 14. januar 2016

En gammel Toalett-benk!

Jeg gjorde et ReDesign-oppdrag for en kunde. 

Oppe på verkstedet mitt står det til enhver tid en del møbler som jeg har fått tak i med tanke på å pusse de opp.

Og der oppdaget denne kunden en gammel Toalett-benk som hun falt for. "Kan du pusse opp denne for meg også?"- spurte hun. Så klart kunne jeg det.

Men først trengte den en del kjærlighet <3




Toppen var knukket av, da det opprinnelig var en ekstra på dette møbelet.

Skapet hadde ikke lenger knotten sin, og malingen flasset av bare man tok på det.

Jeg startet med toppen.




Jeg har tilgang til gamle materialer som kommer fra låven til mine oldeforeldre.
Jeg fikk skåret til riktig lengde til topp-platen.

Jeg tok det så med ned på verkstedet mitt og monterte det til en ny plate. 
Så pusset jeg ned alt lett, men lot det være igjen flekker av den gamle malingen sporadisk.




Jeg gråbeiset hele toalett-benken med Jotun sin Lady Pure Nature. Fargen heter Værbitt, og jeg har brukt 2 strøk på dette møbelet.

Jeg grunnet og malte toppen med 3 stjerners gulvmaling i Bomull, høy glansgrad.

Jeg satte på nye knotter som matchet en jobb jeg hadde gjort tidligere. 

Jeg satte så på tapet på skapdøren og nede i skuffen. Også tapeten matcher møbelet jeg tidligere har gjort for henne. 

Tapeten er fra Storey Expose 03-01-2 og har motiv av gamle franske postkort. 
Utrolig delikat! 


Her er den ferdig og klar for levering.

Sjekk ut alle våre prosjekter på denne bloggen,
FØLG OSS på Facebook og Instagram

ELLER
 kontakt oss for å få noe ReDesignet!
Mail: aina@hjertehjort.no
Tlf: 91 56 53 25

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar