fredag 21. november 2014

En TOALETTKOMMODE som ble til en SKJENK!

Jeg kom over en gammel toalettkommode med 2 tilhørende nattbord på nettet. 
Det var så utrolig sjarmerende og hadde et utsøkt potensiale!

Jeg slo til! 

Så jeg og Stefan kastet oss inn i den lille loppa jeg har av en bil (denne MÅ snart skiftes ut med en varebil) og suste avgårde!

Det gikk på nåde å få alt inn i bilen, men med litt list gikk det da!

Toalettkommoden var stor på grunn av speilen og det er et møbel som ikke er veldig mye i bruk lenger. 
De færreste av oss har plass til å bare ha dette til pynt.
 
Jeg valgte derfor å ikke bruke speilen som fulgte med, men heller lage et nytt formål for møbelet.

Jeg hadde en ganske omfattende jobb med pussemaskinene foran meg.
Det var gammel hard maling med masse klumper. 

Det gikk fra grovt sandpapir til finere til finest. 

Tilslutt ble det da bra!



Alt fikk et strøk med grunning. 
Og etter en god natt og litt med tørking startet jeg med malejobbben!



Jeg valgte en lys halvblank maling på hoveddelen av møbelet.
De vakre utskjærte detaljene fikk en høyglanset mørk grå maling som skapte en fin kontrast og masse spill i møblelet!

Jeg tapetserte så skapdørene med en NYDELIG tapet fra PIPstudio som passet knallbra til fargene!

Slik ble det ferdige resultatet:


Å ja- hva møbelet ble? En SKJENK, en TV-benk? 
Det er opp til deg :)

Kr. 1599,- i vår nettbutikk!

Kjøp den her:



Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar