søndag 16. november 2014

Fra Trist bord til Lekkert bord!

En kunde kom til oss med et gammelt og sjarmerende hagebord som hadde fått kjenne på vær og vind!
Noen planker var løse, og mye av malingen hadde flasset av.



Jeg måtte først pusse
dette bordet nøye for å få vekk all malingen som var løs, for så å pusse over alt med fint sandpapir.

Jeg måtte så frem med drillen for å feste plankene som hadde løsnet!

Jeg grunnet det så før jeg gikk igang med toppmalingen!

Her brukte jeg Jotun's Supreme Finish i en farge som heter 
ELEGANT.
Jeg brukte Glansgrad 80 på Bordplatene 
og Glansgrad 5 på Bordbeina.
For å få malingen jevn brukte jeg rulle først og en Fordriver-pensel med litt maling. Denne gikk jeg over med hvor jeg hadde rullet først.

To glansgrader med samme farge gav en flott kontrast og lagde mer liv i møbelet! 

Slik ser det ut ferdig, og kunden ble veldig fornøyd!


Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar