fredag 22. januar 2016

Fra Barskap til Bare Skap!

Dette var et furuskap med et svakt trykk av en tiur og teksten "Barskap".

Kunden som hadde det ville gjøre det om til "Bare Skap".
Litt humor der altså!


 Siden det var ubehandlet pusset jeg litt på teksten og motivet.

Så heftgrunnet jeg hele skapet og malte det i en varm gråfarge som heter Soft Stone.

Malingen er i Superfinish fra Nordsjø-maling i 40 glans.



 Etter dette gikk jeg inn med varme rust-oransje nyanser som jeg blandet fra oransj og en dæsj rødt.

Jeg tar en pensel som jeg klipper ned busten på helt kort slik at den blir stiv.
Så dytter jeg penselen lett ned i malingen og så lett på kanter av møbelet. 
På denne måten skaper man en rustikk effekt!

Siden skapet skulle ha tekst brukte jeg en sjablong med en skrifttype som passet godt til uttrykket skapet skulle få.
Dette la jeg på med en klut som jeg dyppet i malingen og så på sjablongen.

Det måtte tørke mellom hver bokstav for å unngå at malingen skulle bli dratt utover.
Jeg la siden inn noen detaljer der det passet med rust slik at det skulle se mer autentisk slitt ut.

Inni valgte jeg å legge en tapet som matchet fargen utenpå.

Så her ble det "BARE SKAP"!

Aina/Hjerthjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar