onsdag 20. januar 2016

Stoler som fikk komme til sin rett!!!

Disse stolene fikk jeg. 
De var i original stand bortsett fra stolsetene som var trukket om igjen.


Jeg mattet de ned og grunnet de.

Så malte jeg de med Shipolinmaling fra Jotun som har superhard finish når det får herdet.

Den er høyglanset og tåler masse. Og det er fint på stoler som blir sittet på og skjøvet rundt.

Slik de var trukket om når jeg overtok er ikke hvordan de var ordinært. Så jeg tok det tilbake til gamlemåten.

Det gamle trekket kom av, og under var det så og si ny skumgummi.





Jeg hadde et sort stoff med brokademønster som passet perfekt til stilen på stolene. 
Dette trakk jeg rundt hele setet og ned på selve rammen.
Dette skøyt jeg på med lange stifter. Så sydde jeg en søm fra hjørnet og ned.

For å lage litt mer liv i det festet jeg på pomponger rundt det hele. Dette limte jeg på.

Disse stolene er fortsatt til salgs:


Hilsen Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar