tirsdag 22. september 2015

En forvandling på SPISESTUEN!

En bekjent kom til oss med et spisestuebord!

Hun likte bordets form og størrelse, men det hadde blitt slitt over tid. Fargen var hun ferdig med og ønsket en forvandling.

Her er utgangspunktet:
Et mørkt og tungt massivt bord.

 Jeg satte igang med pussejobben.

Borplaten mattet jeg ned, men beina ville kunden ha frem til treverkets struktur.

Det er en skikkelig "drittjobb" å pusse ned all lakken, men med grovt sandpapir, så en finish med fint sandpapir var jeg der!

Og det skal legges til: en god spilleliste på ørene ;)


Etter det var ferdig pusset så det slik ut.

Jeg la heftgrunn på bordplaten og gikk igang med å hvitkalke beina.


Øverste bilde viser ett strøk:
 På beinet til høyre er det 2 strøk og på beinet til venstre er det 3 strøk.

Hvitkalken tørker fort, så man rekker 3 strøk på en dag!! 

 Treverket skinner fortsatt igjennom, men det ser veldig "rent" ut med 3 strøk.


Platetoppen er malt i en høyglanset Turkisfarge med 3-stjernes gulvmaling!

Da tåler bordet å bli brukt da dette er et hjem hvor det ofte er mange barn på besøk, og også til middag!

Jeg fikk komme å kikke etter at bordet var på plass, og med nye stoler.

Det ble helt KNALL i spisestua :)


VI TAR OGSÅ SLIKE OPPDRAG FOR DEG!!!

Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar