tirsdag 22. september 2015

Gult er Kult, og vi har Dilla på Lilla!


Vi fant en gammel og skikkelig slitt rørstol. En sånn som man vanligvis bare ville ha hivd på dynga, eller hatt i kjelleren til malerprosjektene når man trengte noe å stå på!

Men vi på Hjertehjort hater jo å kaste ting, eller å la ting være stuet vekk når de kan bli kule!


Jeg startet med å pusse ned både metallet og treverket. 

De hvite beskyttelses-proppene til bena tok jeg av.
Disse spraylakket jeg med LILLA spraylakk fra Quick.

Et strøk med dette er nok, bare man sprayer tett nok. Men ikke så mye at det renner. Det er en fin balanse som kommer med trening.

Jeg malte så stolen i en SOLGUL farge i Quick Bengalack.
Siden møbelet allerede var pusset matt gunnet jeg det ikke først. 

Bengalacken flyter fint ut og gir et jevnt resultat. Den er høyglanset slik at det ser nesten plast-aktig ut. Noe jeg synes gir en kul effekt!


Gult og Lilla er komplimentærkontraster. 
Det betyr at de fremhever hverandre.

Vi synes stolen ble knallkul (og knallgul) :)


Aina/Hjertehjort

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar